|
Zalety
- Bagażnik z przodu chroniący bagaże przed
zderzeniem tylnym.
- Tylne drzwi dla teściowej.
- Silnik z tyłu – chroniony przed zderzeniem
przednim.
- W luksusowych wersjach ogrzewanie tylnej
szyby, które w zimie zapobiegało zamarzaniu rąk pchających go
osób.
- Bogate wyposażenie, obejmujące między innymi
kierownicę (bez możliwości skręcania), przednią szybę
(opcjonalne) i powietrze w kabinie (gratis!).
- Automatycznie otwierane szyby, gdy trzasnęło
się drzwiami.
- Rejestrowany na siedem osób, a przy odrobinie
szczęścia uda się zapakować teściową do bagażnika.
- Idealny dla zioma z boiska – szpanerski,
sportowy, laski na niego lecą. Po prostu fajnie się siedzi na
tylnej kanapie.
- Strefy zgniotu, które, jak w każdym
normalnym
samochodzie,
kończą się na silniku.
- Do zakupienia w cenie dosyć przystępnej,
przeciętnie 50 złotych.
- Uczy dobrych manier – zanim się wsiądzie
trzeba zdjąć czapkę.
- Jak się zepsuje, to można go wziąć pod pachę
i zanieść do najbliższego kowala.
- Można ewentualnie użyć go jako kurnik lub
budę dla psa.
- Również można go użyć do zabawy dla własnych
dzieci.
- Napęd hybrydowy – zwykły i jak się go pcha.
- Kierowca nie słyszy hałasu silnika bo ma
kolana na uszach.
- Aby podwoić jego wartość wystarczy zatankować
do pełna.
- Jeżeli ktoś łapie „stopa” masz pewność że to
właśnie przy nim klient opuści rękę.
- Przy 100km/h włącza się melodyjka „Pan Jezus
już się zbliża”. Z dachu wysuwa się Biblia otwarta na
Apokalipsie Św.Jana.
- Przy 120km/h samochód częściowo zmienia
geometrię (lekko się uginając tam i tu), co czyni go bardziej
aerodynamicznym (między innymi zaczynają składać się lusterka
jak w Viperze).
- Przy 130km/h św. Piotr szykuje klucze.
- Przy 140km/h zamykasz licznik, co oznacza, że
zaraz odpadną ci koła.
- Przy 200km/h samochód szybuje i przód zgniata
się imitując zderzenie czołowe.
- Przy 260km/h zakrzywia się czasoprzestrzeń.
- Dowolna kobieta prowadząca czerwonego malucha
potrafi wyhamować swój pojazd z każdej prędkości do zera w
czasie jednej sekundy.
- Silnik odrzutowy od odkurzacza.
- Jest jedynym autem na świecie błogosławionym
przez Papieża, gdyż nie da się w nim zgrzeszyć.
- W wersji bez zderzaków mieści się do windy.
- Zamiast normalnych kół można użyć od roweru.
- Odciąć mu rurę wydechową i będzie warczał jak
Ferrari.
- Dzięki małej wielkości można go wrzucić na
szafę w czasie nieużytkowania.
- Zamiast silnika zamontować mu łańcuch i
pedały, wtedy będzie samochód sportowy.
- Albo usunąć podłogę i zabawić się w
Flinstonów.
- Jeśli brakuje ci miejsca możesz wyciągnąć
silnik, dać tam rzeczy i jechać dalej.
- Działa na wszystko, z wódką włącznie.
- Wczoraj stał się zabytkiem, a liczni
właściciele .–- Polacy, zostali milionerami.
- Pozwala ćwiczyć kondycje fizyczną – jeśli
jedzie się nim za długo wyłącza się i trzeba go pchać lub iść na
nogach.
- Udowodnione - do malucha mieści sie mąż,
żona, dzieciak, pies, bardzo gruba teściowa i 50 kg bagażu.
- Po wyjęciu prawego fotela zmieścimy lodówkę
(małą) lub 13 (komisyjnie stwierdzone) skrzynek piwa.
- Samochód nie wymaga sprawdzania poziomu płynu
chłodzącego silnik
- Wszystkie części nie są droższe niż 20 zł
- Samochód dla pobożnych- zawsze trzeba się
pomodlić aby odpalił i dojechał na miejsce
- Napęd na tył jak w każdym porządnym bolidzie
- Nie da się dostać mandatu za przekroczenie
prędkości
- Idealny do spania w 4 osoby (obowiązkowo po 2
kratach piwa)
Wady
- Głowę trzyma się pomiędzy nogami z powodu
„obszernego wnętrza”.
- Tylna kanapa pozwalającą symulować pojazd
rodzinny z mizernym skutkiem.
- Cztery koła, co jest niezmiernie ważne przy
pchaniu pojazdu w zimie.
- Układ elektryczny samodecydujący, czy danego
dnia kierowca użyje swojego Fiata, czy nie.
- Hamulec działa tylko na jedno koło, więc
podczas hamowania Maluch często wywraca się do góry dnem
(podłogą).
- Często rdzewieją szyby z przodu.
- Doskonały układ kierowniczy – wibracje z
jezdni przenoszone są na kierowcę.
- Czasem klima się zacina (ochłodzenie działa
tylko zimą).
- Jeżeli nawali układ hamulcowy (co się często
zdarza) trzeba hamować nogami.
- Przy prędkości 20 km/h maska się odgina oraz
po bokach złuszcza się lakier.
- Powyżej 70 km/h zamienia się w samolot.
- Powyżej 80 km/h należy przytrzymać przednią
szybę, aby nie wpadła do środka.
- Przy drifcie na polach można dachować.
- Jeżeli wsiądzie 5 osób zmienia się w U-boota
i ryje tablicą rejestracyjną o asfalt pod pretekstem zanurzenia.
- Maluch osiąga największą prędkość podczas
holowania go, oraz spadania z urwiska.
- Duma w rodzinie, wstyd na ulicy.
- Gdy przejeździ 20 lat ryzyko ewolucji w
Transformersa: koła zmienią pozycję, maska zniknie, a z przodu
wyrośnie nam dopalacz – laweta.
- Konstruktorzy opracowali otwieranie bagażnika
tak aby podczas dachowania szyba wypadła a akumulator lądował na
nas.
Zaawansowana technologia
Konstruktorzy Ferrari w wydaniu Polski Ludowej
zadbali o to, aby w tym modelu pojawiły się najnowsze złożone
systemy poprawiające komfort i bezpieczeństwo jazdy. Oto częśc z
nich:
- System "Szybka Śmierć" - maska w trakcie
zderzenia czołowego może się oderwac i odciąc głowę kierowcy i
pasażerowi z przodu. Dzięki temu obydwaj unikną niepotrzebnego
bólu związanego ze zgniataniem się razem z resztą samochodu.
- System pomiaru ciśnień w oponach - Jeśli
zejdzie nam powietrze z któregoś z kół, wtedy samochód
automatycznie skręca w lewo lub w prawo. W razie krytycznego
poziomu powietrza auto zaczyna turlac się po drodze.
- System ochrony przed niskimi temperaturami -
w razie spodziewanych przymrozków silnik można odkręcic za
pomocą 5 śrub i zanieśc do domu razem z akumulatorem.
- System informowania o przekroczeniu prędkości
- powyżej 50 km/h samochód zaczyna informowac kierowce o tym
fakcie po przez nienaturalne wibracje nadwozia. Po dłuższej
chwili wycieraczki z przedniej szyby przepełzają na tylnią.
- System "Szybkie zakupy" - z powodu zmiany
ustroju już nieaktualny. W czasach PRL-u można było podjechac do
sklepu, zakupic butelkę octu i ewentualnie coś na kartki. Takie
zakupy idealnie mieściły się w bagażniku.
- System rozruchu zapasowego - możliwośc
odpalenia silnika na sznurek po otwarciu klapy silnika
(udowodnione w praktyce) w przypadku awarii układu podstawowego.
- System pasów bezpieczeństwa - ciała po
wypadku są stale przytwierdzone do siedzeń pasami. Dzięki temu
służby mogą je wyjąc razem z siedzeniami i bezpiecznie przewieźc
do kostnicy nie narażając się na potrącenie przez innych
uczestników ruchu w trakcie zbierania szczątków.
- System otwierania samochodu bez kluczyka - w
razie zgubienia lub zatrzaśnięcia kluczyków w samochodzie można
uchylic przednią trójkątną szybkę i otworzyc drzwi od środka.
- Przy większym wietrze może się przewrócić.
|